Aşkın gücü

“Hayatta kalma ve aşk , bu iki tema ilginç birbileşim. Sağ kalma teması aşktan, romantizmden çok farklı bir yapıya sahip. Bu bileşim geçmişte Afrika Kraliçesi filminde başarıyla işlendi. Nerdeyse artık hiç çekilmeyen bu epik romantik filmlere saygıda bulunmak istedim” diyor Omar (2003) ve Paradise Now (Vaat Edilen Cennet/ 2005) filmlerinin  Yaratıcısı Hany Abu-Assad (African Queen, Yön: John Huston, 1951).

Omar ve Paradise Now’la Oscar adayı olan, Paradise Now’la en iyi yabancı film Altın Küre ödülü alan Assad’ın Aramızdaki Sözler’i sinemacının Hollywood’da gerçekleştirdiği ilk büyük stüdyo filmi. Charles Martin’in 2011 tarihli çok satışlı romanından uyarlanan epik dram, gazeteci Alex Martin’le (Kate Winslet) ile cerrah Ben Bass’ın (Idris Elba) kader birliği yapıp yaşamda kalma yolculukları. Bu iki yabancı trajik bir kazanın ardından ıssız doğanın ortasında kalır.

Batı Kanada’nın vahşi doğası içinde, 3.352 metre yükseklikte, eksi 38 derecede çekilen film yaşanmış gerçek bir olaya dayanıyor. Idaho ve Denver’de geçen bu öyküyü Assad, Kanada ve British Colombia’ya uyarladı. Gerçek mekanlarda, zorlu koşullardaki çekimlere Alejandro Gonzalez Inarritu’nun The Revenant  (Diriliş/ 2015) filminde çalışan teknik ekibin bir kısmı katıldı. Assad onların önceki deneyimlerinden yararlandı. Her gün ana kamptan dağlardaki çekim mekanlarına helikopterlerle gidildi, yükseklikten ve oksijen yetersizliğinden ötürü  ekipten bayılanlar oldu. Işık yüzünden günde 6 saat çekim yapılabildi. Hava çok değişken olduğu için her sabah 6 farklı iş programı hazırlandı. Kamera donduğu zaman  çekimler ertelendi.

“Gerçekçi, dürüst bir film yapmak istedim. Bu filmi stüdyoda, yeşil ekran önünde çekmek istemedim. Her şey inandırıcı, sahici olsun istedim. Eğer stüdyo da çalışsaydım kamera

açıları, objektifler ve ışıkla ilgili doğru seçimler yapamaz, doğru kararlar alamazdım. Gerçek mekandayken aldığım her karar doğruydu çünkü hava buz gibiydi, donuyorduk, açtık, yorgunduk” diyor Hany Abu-Assad.

Tüm ekip kendini filme adadı. Kate Winslet buz tutmuş göle düşüş sahnesini dublör kullanmadan gerçekleştirdi. Assad’ın “Kate, bu tehlikeli sahne seni zorlayabilir” demesine karşın Kate’ın yönetmene yanıtı “Hany, ben Titanik’te oynadım, bu onun yanında hiçbir şey” oldu. Idris Elba, yamaçtan uçuruma doğru kayma sahnesini kendi oynadı. Her şey doğaya göre ayarlandığı için filmin üçüncü karakteri
tabiat anaydı.

Hany Abu-Assad, Australia ve Hidden Figures’ın bayan görüntü yönetmeni Mandy Walker ile geniş açılı objektifler, panoramik görüntülerle gerçekçi, şiirsel bir anlatım oluştururken iki
büyük ustadan Tarkovski ve Kieslowski’den esinlendiler. “Bu filmi çekerken şunu anladım: Yaşam aslında sağ kalmak değil, vermek, yardım etmek, anlamak, paylaşmak, iletişim
kurmak” diyor Assad. İki insanın yaşama tutunma, sağ kalma serüveni sonunda aşka dönüşür.

Hany Abu-Assad’ın yönettiği, Kate Winslet, Idris Elba, Beau Bridges, Dermot Mulroney’in oynadığı, hayatta kalma, dayanışma, aşk, insanlık temalarının gerçekçi, sürükleyici,
şiirsel bir anlatımla sorgulandığı The Mountain Between Us (Aramızdaki Sözler / 2017) bugün gösterime girdi.

 

EN SON EKLENENLER