Reya Heq / Raa Heqi / Hakk Yol Alevilik 72 Halk Düsturu

Hakk Aşkı, Xızır Hikmeti, Pirim Seyit Nesemi Nefesi İle…

Canını gevher bilesin, can cümle Hakk, cümle Kainat başı evvel sonu ahir. Can canı görmeden ne ola ki kendi.

Mansurlar Hakk Deryasında her canı kendi donu bilerek yaşamak düsturu ile harmanlanırlar. Bu hal Xızır hikmetinin kendini bilme hali ile cümle varlığa niyaz olma durumu olarak manaya kavuşmuştur. Kadim Hakk Yol kavramlaşmasını Kürtçe ve Zazaca(Dimili) kullandığımızda bizlere yoğun tepkiler geldi. Bu tepkilerin %90’nı Hakk Yol’un yol vicdanından uzak, kasıtlı, hasımane yaklaşımlardı. Geri kalanı ise durumu anlamaya çalışan yol vicdanına sahip canlardı. Bu %90’lık kesim şu soruyu hiç sormak tenezüllünde bulunmamışken. “Alevi toplumunda çok değişik, renkte, simada, kültürlerde canlar var. Bu canların bir dili yok mu, Gulbangları, Deyişleri, Duaları yok mu? Huzura geldikleri Pirlerinin önemli bir kısımı ağır aksak Türkçe konuşurken. Kürtten, Zazadan, Araptan Alevi olmaz vicdansızlığının sebebi nedir. Birde bu söylemleri aşiretleri, ocakları, soyları, boyları belli fakat kendini inkar etmişlere söylettiniz. Seyit saydınız kendinizi Ehl-i Beyti Ali’yi Xızır bilmeden cümle mümine. Horosan’dan yol aldınız Horosan’nın Kürd’ün, Fars’ın, Arab’ın, Türkmen’in cümle ezilenin sığındığı vatan olduğunu bilmeden. Baba Tahir’i ezip, Ebeul Vefa’yı ezip Seyit olasınız geldi. Tereyağından kıl çeker gibi. Nehak tarih talanından geçerek devşirip Ahmet Yesevi eteğine sarıldınız Pir bilip. Katlimize ferman dizerken. Onu da yerinden ettiniz. Çünkü yer bilmek zor geldi sizlere. 40 yıl önce Türkçe bilmeyen Halk neden hakir görülüp, asimile edilmeye çalışılıyor. Neden sormadınız, neden Hakk’ın zuhuru olan cana ifade hakkı vermediniz. Gulbangı’nı Hakkın mekan tuttuğu vicdanından, kendi Anasından, doğasından bildiği Ana Dili ile yapmasına müsade etmediniz. Hakk Yol Aleviler 72 Halk nuruna niyaz eder. Yol bunu Hakk sayıyor. Siz ırkçılık edenler neyi Hakk sayıyorsunuz. Bugün Aleviliği devşirmeliğe özendirenler Katledilen Türkmen aşiretlerin önce hesabını versin. Etrak’ı be idrak dedikleri Türkmen toplumuna hesap versin. Biz Kızılbaş manasını serinden geçen Türkmen boylara minnetimizden söylemişiz. Mansurlar Hakk bilirler. Lakin bu mana halen başımız üzerinedir. Bugün sınır boylarına sürdükleri ve birgün rahat yüzü vermedikleri Bektaşi canlarımıza hesap versinler. Siz bilir misiniz cenazesini hakka uğurlarken kendi dilinde bir ağıt bile yakamamanın acısını. Hakk Yol Alevilik 72 Halk Nuruna çerağ olan, Hakk’ın Emri Rızası’nı, Xızır Hikmeti ile Çark-ı Pervaz edenlerin yoludur. Tek bir ırka, halka, coğrafyaya maledilemez. Süreği tarihin ana damarlarında ilk gayretten bügüne Binbir olmuştur. Ayrıca inkar etmez, çerağını uyarır rızasını alır. Bunu yapmayanlar iktidarlaşan Softaların Nehak kapısında kırıntı arayışından başka bir hal değildir. Keklik soyu olup toplumunu kırıma hazırlar sadece.

Hakk Yol Alevilik kainatı Hakk Deryası bilir. Xızır ilk gayreti kendini bilme halidir. İlk nur, ilk ışık. Hakk’ı bilen ancak Çark-ı Pervaz olur. Nubüvvet(Peygamberlik) silsilesinin cümlesini Hakk’ın Emri Rızası’nın tebliği bilir. Hiçbir Peygamber Adem’den başlayarak Velayet Nuru’nun Çerağı Xızır Hikmeti olmadan Peygamber olamaz. Xızır Çarkından geçmeyen hiçbir nübbüvvet soyu nişan alamaz.Tüm kutsal metinlerde ayan beyan ortadadır. Yola hizmet edecek olanın mührü Xızır Hikmetidir. Hakk kapısı doğum kapısıdır. Ana Mürşidi Kamilullahtır. Yol Ana Yoludur. Her nur önce Talip’tir. Talip Rızalı toplumun Rızık bilenidir. Rızayı bilen Xızırı bilir. Xızırı bilen görür. Gören kıymet verir. Kıymet Hakk’ın Emri Rızası’nın( Allah Rızası’nın) bilinmesidir.Kadir bilen kaderine niyaz olur. Kader karşındakini görüp bilme halidir. Yoksa Hakk cümlesi ile nişan olmazdı. Yol Hakk, Muhammet, Ali ile Mürşidi Kamilullah Ana Fatma’da gerçek olur. Bugün Allah, Muhammet, Ali diyenler Allah’ın adını kendi talan ve asimilasyonlarına siper etmek isteyenlerin zorlamasıdır. Mürid toplamak istiyorlar kanımıza doymayan Selefi ve Şii asimilasyoncular yalan,talan ve zinalarına ortak etmek için. Neden Hakk demiyorlar biliyor musunuz.Hakk Allah’ın binbir nurunun bir tecellisi değil mi? Çünkü Hakk derler ise cümle Hakikat ile yüzleşmek zorunda kalacaklar. Hakk derler ise Xızır’da demek zorunda kalacaklar. Hakk derler ise Mürşid demek zorunda kalacaklar,Pir, Rehber, Talip, Musahip, Ana, Kadın demek zorunda kalacaklar. Onlar Selefilerin yolundan gidip Allah’ın buyruğunu mızraklarına takanların uydurma Hadisleri ile müminleri kul edip peşinden ölüme sürüklemek istiyorlar. Bunlar kırımlık mezhep yaratmak isteyenlerdir. Allahın kelamı Kur’an-ı Zişan ellerinde zar ağlamaktadır. Bugün bunların yaptığı Cem görünümlü Tarikat ayinlerine gidip görmelisiniz. Asimilasyonu, yalanı, talanı görmelsiniz. Kör olsunlar. Tarikat ayininde Xızırı duymazsınız, Mürşit, Pir, Rehber, Talip, Musahip duymazsınız. Ziyaret, Evliya bahsi duymazsınız. Şii hurafecilerin uydurmaları ve Selefi akıllı haremlik, selamlık ile yapılan ayine tanık olursunuz. Bundan memnun olanlar var tabi onlar Talip meydanı kuramayan, Talip mührünü kabul etmeyen ve utanmadan Ehl-i Beyt hanesini kendi hurafelerine siper eden menfaatçi talancılardır. Pir Hüseyin’in ahı canınızdan çıksın ne diyelim. Onu Kerbela çölünde yalnız bırakanların aklına tamah ediyorsunuz.

Hakk Yol Alevilere çağrımızdır. Yolumuz bellidir. Cemde haremlik, selamlık yapan bizden değildir. Cem erkanında Xızırı anmayan bizden değildir. Cem erkanında bağlı olduğu Mürşid Ocağını anmayan yolda eksiktir. Hakka Sırlama erkanında haremlik selamlık yapmalarına müsade etmeyin. Meyit’in başında mutlaka Pir, Musahip, Kirve, Ana, Baba olmalıdır. Cenaze erkanı da hellalik meydanıdır. Sadece erkeğin önde saf olduğu değil. Toplumsal ikrarlaşmamızın bir zuhuru olarak erkana katılan canlar eşleri ve çocukları ile kadınlı erkekli halka olurlar. Ağıt yakılmaz, saz çalınmaz diyenlere ise. Geleneğimizde ki Ağıtçı Analara ve Ozanları hatırlatın. Koçgiri iyi bir örnektir. Tahtacılar iyi örnektir. Yaresanlar iyi örnektir. Toplumda Meyit ile birlikte hesabını vereceklerde hazır bulunmalı ve başında olmalıdır. Cem erkanında düşmanlık edenler, sevgi dilini kullanmayanlar mürid devşiriyordur ve Pir Hüseyin’in namını kendine araç yapıyordur. Tevelle(Tevila) içten gelen duygu. kelime Kökü: Kırmancki-Zazaca(Dimilki)’dir. Teberra( Teverra) dışa soylenen kelam kelime Kökü: Kirmancki- Zazaca(. Bugün kin ve öfke doğuran bir boyuta taşınmıştır. Biz kin üretmeyiz müsade etmeyin. Cenazenize, Nikahınıza, Lokmanıza Ocak Pirinizi çağırın. Yoksa Rehberinizi. Yoksa aynı Ocaktan Piri çağırın. İlla Allah, Muhammet, Ali diyen Yolun sırrından ve Hakk’ın 99 Çarkından ve 1001 nurundan habersizdir. Kastı vardır. Dikkatli olun, müsade etmeyin.

Hakk Aynamız, Xızır Yardımcımızdır. Aşk İle….

EN SON EKLENENLER