Sinemanın dili evrensel olmalı

Çektiği filmlerle evrensel bir dil yakalamak istediğini belirten Yönetmen İlhan, genç sinemacıların mali kaynak sıkıntısı yaşadığını söyledi

Ali İlhan, yönetmenliğini yaptığı ilk filmi “Sinyora Enrica ile İtalyan Olmak”ı, bağımsız sinemayı ve sevdiği filmlerini değerlendirdi. Kendisini, “babası gibi çizer olamayacağını anladığında en büyük hayal kırıklığını yaşadı; yılmadı, yıkılmadı… Daha iyi yenilmek için ilk kısa filmini çekti… Derken bir tane daha çekti… Derken Claudia Cardinale ile film çekerken buluverdi kendini…” sözleriyle anlatan Ali İlhan, sinemaya nasıl dahil olduğunu Gazete Duvar’a anlattı.

“Delik”, “Aşağılık Herif” ve “Belki” isimli kısa filmlerin kendisi için her şey olduğunu ifade eden İhlan, “Türkiye’de kısa filmin en iyi organize olmuş hali www.benimsinemalarim.com’u kurduğum yıl kısa film benim için her şeydi. Bu site öyle güzel işler yapti ki sektöre birçok önemli insan kazandırdı. Site olduğu üç yıl boyunca hepimiz kısa filmle yatıp kısa filmle kalkıyorduk. Ama bir yerden sonra yönetmen olarak bu işe devam etmek istiyorsanız kısa filmin size vereceği imkânlar sınırlı. En azından bu işi bir profesyonel olarak icra etmek istiyorsanız… Bu yüzden bir yerden sonra ilk uzun metrajınızın hikâyesini aramaya başlıyorsunuz. Şanslıyım ki çok uzun sürmedi bu arayış” dedi.

Her şey heyecanla başlıyor

İlhan senaryo yazım aşamalarını şöyle anlattı: “Asla ‘kendi hayat hikâyemi filme çekseydim başyapıt olurdu’ diyenlerden değilim. Bunu dileyenlerin birçoğundan daha hikâyeli bir hayat yaşamama rağmen… Her şey basit bir duygu olan “heyecan”la başlıyor. Eğer beni deli gibi heyecanlandırıyorsa mutlaka birilerini de heyecanlandıracak diyorum.”

İlhan, bağımsız sinema yapmak isteyen genç sinemacılara da şu tasviyelerde bulundu: “Bence bağımsız yönetmen olmak kadar bağımsız yapımcı olmayı da öğrenmek lazım… Dünyada birçok destek türü var ama bunlara başvurmak için ciddi İngilizce ve proje yazmayı bilmek gerekiyor. Eğer bu aşamayı halledebilirlerse bence her şey çok daha kolaylaşacaktır. Bence genç sinemacıların en büyük sorunu yaratıcılık değil, kaynak(para) bulma sorunu.”

HABER MERKEZİ

EN SON EKLENENLER